Z zakupami online nierozłącznie jesteśmy związani z różnymi formami płatności i sposobami ich finansowania, pomijając pożyczki online które pomagają w małych wydatkach mamy również multum możliwości bankowych w tym karty kredytowe.
Banki jako promotorzy rozwiązania płacenia kartą w sieci bardzo dbają o bezpieczeństwo swoich klientów stosując różne rozwiązania zabezpieczające jedną z nich jest 3D Secure które chroni klientów autoryzujących płatność w sieci przed wyłudzeniami
Precyzując mechanizm 3D Secure działa w wybranych sklepach i jest aktualnie standardem w polskich bankach który jest uruchamiany wraz z wydaniem karty i ciężko go wyłączyć z poziomu bankowości internetowej choć niektóre banki udostępniają taką opcję dla klientów. Działa to w prosty sposób autoryzacji transakcji poprzez podanie jednorazowego kodu z naszego narzędzia autoryzacyjnego SMS lub powiadomienie w aplikacji banku po wprowadzeniu danych płatniczych karty. Mechanizm ten zapobiega wyłudzeniom w przypadku zgubienia karty (osoba nie autoryzowana musiała by posiadać również nasze narzędzie autoryzacji)
Poza samym mechanizmem 3D Secure banki również używają różnych mechanizmów antyfraudowych które w przypadku wykrycia transakcji której nie mogliśmy dokonać blokuje kartę, taką transakcją może być na przykład wypłata gotówki w innym kraju gdy przed chwilą płaciliśmy za zakupy w sklepie czy też transakcja internetowa na wysoką kwotę której nigdy wcześniej nie robiliśmy.
Jeśli jednak zdarzy się nam sytuacja w której ktoś wykorzysta naszą kartę bez naszej zgody czy autoryzacji należy pamiętać że każdą karta kredytowa jest ubezpieczona oraz objęta programem Chargeback, niestety banki rzadko informują o tym swoich klientów, w przypadku skorzystania z procedury chargeback możemy odzyskać każdą nie autoryzowaną transakcję do 90 dni wstecz niezależnie od instytucji płatnicznej (Visa oraz Mastercard), dodatkowo warto wystąpić od razu do banku o chargeback a nie reklamacje w przypadku tego typu operacji. Niektóre banki przykładowo mBank przed rozpatrzeniem reklamacji uznaje kwotę sporną na naszym rachunku tak aby nie blokować naszych pieniędzy do czasu rozstrzygnięcia sporu, jest to dużym ułatwieniem dla klientów.
Chargeback (z ang. obciążenie zwrotnie) jest to rodzaj zwrotu środków inicjowany przez wystawcę karty (bank) w imieniu klienta (posiadacza karty), to także skuteczny mechanizm ochrony konsumenta przed nie uczciwymi sprzedawcami oraz sklepami, bowiem chargeback służy także do odzyskiwania pieniędzy w przypadków sporów z sklepami czy też operatorami płatności.
Najczęściej wnioskujemy o chargeback gdy nie rozpoznajemy danej transakcji na naszym koncie, jednakże nie tylko w przypadku zniknięcia środków możemy podjąć się wnioskowania o chargeback pełna lista to:
źródła:
https://paylane.pl/czym-jest-chargeback-wszystko-co-warto-wiedziec-o-obciazeniu-zwrotnym/
Marzy ci się kariera przedsiębiorcy lub ekonomisty, jednak nie wiesz, od czego zacząć? Na start z pewnością przyda ci się…
Hialuronidaza to enzym, który posiada zdolność do rozkładania kwasu hialuronowego – naturalnego składnika ludzkiego ciała, odpowiedzialnego m.in. za nawilżenie i…
Przedsiębiorcy nieustannie poszukują kolejnych sposobów na zabezpieczenie płynności finansowej swojej firmy. Jednym z nich jest faktoring - usługa, która w…
Banki to instytucja finansowa, której nadrzędnym celem, podobnie jak każdego innego biznesu, jest osiąganie znacznych zysków. Te przynoszą im w…
Kryptowaluty swego czasu były tematem bardzo niszowym, natomiast w ostatnich latach ich popularność eksplodowała. Wciąż jest oczywiście wiele osób, które…
Obecnie istotnym problemem w przypadku przedsiębiorców zajmujących się sprzedażą produktów jest bezpieczne wydawanie ich klientom. Istnieje jednak dobre rozwiązanie pozwalające…